lørdag 6. november 2010

Del 2: 5-dels ROSETT-prosjekt

I dag skal jeg vise dere den andre delen av prosjektet mitt. Den første delen finner du her. Her er kortet jeg har laget en tutorial på; Julerosettkort.
Dette er det vi trenger.
  • Rosettbase
  • Bånd
  • Stiftemaskin
  • Teip
  • Julestempel
  • Embossingpulver+ varmepistol
  • Stempelpute
  • Saks
  • Brads
  • Spellbinders eller andre uttrykk
  • Bilde eller stempeltrykk Begynn med å sverte alle kantene til spellbindersuttrykken. For å lage det samme kortet jeg har lagd, vil du trenge like mange utrykk som på bilde under. Bruk et fin stempel, i dette tilfelle julestempel. Jeg har brukt et poststempel.
    Fest på båndet. Her er det lettest å bruke stiftemaskinen. Det vil ikke vises til slutt uansett. Båndet jeg har brukt er kjøpt i London.
Her er mitt motiv. Her har jeg brukt et hvitt embossingpulver med glitter i. Vann-stempelpute. Til slutt er det festet på et ark som er svertet rundt kantene. Fest den klare delen på rosettbasen din.

Plasser bildet der du mener det passer. Jeg har plassert mitt litt skjevt, midt på.
Her er juleteksten jeg bruker. Den er printet ut fra datan. Har rullet opp på siden og bruker 3D-puter til å feste den.
Jeg har festet denne nede så jeg ikke dekker motivet mitt.
Til slutt har jeg klipt ut et hjerte som jeg har embosset på samme måte som motivet mitt. Slik vil da forsiden min bli seende ut.
På baksiden vil jeg ha et skrivefelt og et fel med mitt personlige stempel.
Setter de sammen med en liten brads på toppen. Om du vil ha skrivefeltet under eller over er opp til deg selv.
Det var det. Håper tutorialen var forståelig. Om noe er uklart bare spør. Legg gjerne igjen en kommentar, da blir jeg glad :)

6 kommentarer:

  1. Et flott rosettkort du har laget. Tutorialen var lett forståelig den. :-)

    SvarSlett
  2. Så utrolig flott og kreativt kort. Virkelig inspirerende.
    Ha en flott kveld
    Klem, Jeanett
    PS: Jeg har en candy gående på bloggen min, så om du har lyst til å være med på denne er det bare å se hvordan du skal ta lodd på den i blogginnlegget mitt:)

    SvarSlett
  3. det var enkelt og lettfattelig, tror til og med jeg skal få til den der!

    SvarSlett
  4. Skikkelig flott tutorial du har laget her, og resultatet var nyyydelig!!

    SvarSlett
  5. Hei. Dette var enkelt og lettfattelig. dette skal jeg klare. Og så anvendelig de rosettene er. Nydelige eksempler du har laget på bruk av rosettene. Tusen takk for at du deler med oss.
    Ha en fin førjulstid.

    SvarSlett
  6. Flott tutorial. Denne nå testes. Mvh Lineella

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails