søndag 14. november 2010

Del 3: 5-dels ROSETT-prosjekt

Hei alle sammen :) Da er jeg i gang med den tredje delen av prosjektet mitt. I dag skal jeg vise dere hvordan dere kan bruke rosetter til å lage bordkort! Kjempe fine til julaften, eller som min anledning var, farsdag. Her har du bordkortet jeg skal viser dere. Du starter med den samme basen som hver gang. Om du ikke vet hvordan du gjør det, kan du se her. I dag har jeg brukt målene: 2 stk. 30 cm x 4 cm.
Når du skal trykke denne inn mot midten har jeg valgt å lage en oval i steden for en rund. Her må du bare prøve deg frem og holde til det er ordentlig limt fast :) Så har jeg brukt spellbinders. Oval med bølger rundt og vanlig. For å lage et likt bordkort som jeg har trenger du disse 4.
Så sverter du rundt alle kantene.
Dette er baksiden. Her jeg har limt ovalen ytterst. Denne vil bli litt tildekt, men et bordkort vises jo godt bake siden noen sitter rett over bordet, så har prøvd å gjøre denne litt fin.
Så tar du en kartongbit. Klipp til slik at det blir en trekant. Denne skal kortet stå på så det lønner seg å ha tykk kartong.
Lim denne på basen din.
Så lager du til forsiden din. Å den kan jo pyntes akkurat slik DU vil. Men her har jeg tatt motsatt av spellbindersene enn hva jeg gjorde på baksiden. Siden det var farsdag passer Verdens beste Pappa godt. Har pyntet med lilla roser, hvite roseknopper og en hvit sløyfe.
Lim denne på forsiden din.
Litt flere detalje bilder.
Da var bordkortet ditt ferdig.
Du finner delene her:
Legg gjerne igjen en kommentar. Stor søndagsklem fra meg :)

3 kommentarer:

  1. enn k fine de var.. nydelig tekst på pappas.. verdens beste. Takk for god ide!!!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for inspirasjonen, dette var en flott måte å lage bordkort på :)

    SvarSlett
  3. * Liker, liker. Flott ide! Bare å huske det selv nå da, men kommer definitivt til å prøve meg på et rosett-kort ja! *

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails