lørdag 5. mars 2011

Tutorial på "Hjerteboks"

Hei! I dag skal jeg vise dere hvordan dere lager denne hjerteboksa. Denne fremgangsmåten bruker jeg også når jeg lager andre esker som f.eks. denne som jeg viste frem før denne uka. For å lage denne trenger du Nellie Snellen sine multi Frame dies, hearts, eller andre dies som du bruker.

Den ene esken skal være litt mindre enn den andre fordi de skal passe inni hverandre, så da bruker jeg innsida av ene diesen, tegner rundt og klipper ut.
Disse uttrykkene trenger du: to store hjerter og to mindre hjerter. På de to mindre må den ene være littegranne mindre enn den andre. (ca. 0,5 cm)
Så trenger du to kartongbiter. Disse må være store nok til å komme rundt eska di (dette blir lengden). Bredden på boksa bestemmer du. Til større bredde, jo høyre boks får du.
Ta de to bitene og preg de på 1,5 cm.
Klipp på skrått bortover på begge bitene.
Før du snur og klipper andre veien.
Om du ser at boksa blir for høy har du nå muligheten til å kutte vekk litt.
Ta teip rundt på ene sida av hjertet. Bør være sterk teip.
Ta av teipen og før kartong-remsa di langs kanten. Lim fast underveis.
Slik vil den se ut når du er ferdig.
En enklere måte å gjøre dette på er å starte med å prege midten av kartongen. Brett og start oppe i midten av hjertet. Da er det enklere å få en fin og bein kant langs heile remsa.
Fullfør begge eskene.
Så tar du de to store hjertene dine og limer de fast. En på bunnen og en på toppen. Jeg har svertet mine kanter med Walnut Stain.
Slik ser den ut når du tar den i fra hverandre.



Så er det bare å sette i gang å pynte :-) Kos deg! Under ser du et bilde av min eske, ferdig pyntet!

13 kommentarer:

  1. Utrolig fin hjerteboks.. ble jo helt forelska her, så dette må jeg prøve..

    SvarSlett
  2. Lekker denne boksen altså! Har kjøpt meg de hjerte-diesene, må prøve denne tror jeg :)
    Veldig fint at du legger ut tutorials også!

    SvarSlett
  3. Denne tutorialen har jeg brukt mange ganger, kjempegøy å lage, både som hjerte, rund og firkantet :)
    Takk for at du deler!:)

    SvarSlett
  4. Denne falt jeg helt for! Skikkelig lekker! Tok meg selv i nakken denne gangen, og bestemte meg for at jeg ikke bare skulle tenke at jeg skulle lage den en gang, men at jeg _faktisk_ skulle lage den. Har ikke big-shot, men etter litt fikling med ukjent Silhouetteprogramvare, gikk det veldiug fint. Morsom sak! Takk for inspirasjonen!!!

    SvarSlett
  5. Takk for tutorialen.
    Nydelig hjerteboks.

    SvarSlett
  6. Jeg er nok nødt å lage denne boksen også, for å ha hjertekortene mine i!:)

    SvarSlett
  7. helt utrolig lekker:) Tror jeg må prøve ut denne engang også jeg:) Takk for at du deler steg for steg:)

    SvarSlett
  8. sååååå søt.. dette va en ren kjælighets gaveeske

    SvarSlett
  9. da har jeg fått prøvd meg på denne:) Kjempe artig liten sak å lage:) Knotet litt, men sånn er det vel første gangen.. Takk for at du deler "oppskrift" med oss<3

    SvarSlett
  10. Så fin den var! Dette må jeg bare prøve, prosjekt for helga dette her! :) Takk for at du deler det med oss som må ha sånn inn-med-teskje-forklaring...;oD

    SvarSlett
  11. Har satt sammen denne nå, men synes det var veldig vanskelig å få det fint i spissene. Noen hemmelig løsning på denne? :)

    SvarSlett
  12. * Nydelig! Må nok prøve meg på denne en vakker dag! Takk for super oppskrift!

    Klem

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails