tirsdag 31. mai 2011

Oppskrifter

Hei! :-)

Har fått en del forespørsler angående oppskrifter. Så her kommer de på løpende bånd, samtidig som at jeg legger de inn under hvert innlegg :-)

Sukkerpasta


1 ss pulver gelatin
4 ss kaldt vann
30 gram flott matfett
120 gram sirup
840 gram melis

Har hentet oppskriften hos Lenes kakeverden. Klikk på navnet og du ser hvordan du skal lage sukkerpastaen.

Vanilje cupcakes


3 dl sukker
200 gram smør
4 egg
5 dl mel
1,5 ts bakepulver
2 dl vaniljekrem
2 ss vaniljeessens

Stekes på 200 grader i ca. 15 min.
(Oppskriften er hentet fra passionforbaking.com men jeg har gjort noen endringer.)

Krem/frosting til cupcakes og cakepops


Denne er laget litt på frihånd så tar et par sjanser her.

200 gram smeltet sjokolade
2-3 dl vaniljekrem
50 gram mykt smør
125 gram Philladelphia aprikos kremost
Melis til passe smak
(Har brukt rosa Wilton farge til å gi farge til kremmen)

Klem fra Henrikke

5 kommentarer:

  1. Mmmm.. så fristende.. Dette passer meg perfekt! Jeg elsker og bake. Prøve ut nye oppskrifter. For tiden så prøver jeg meg i Cupcake verden. Er jo så mye fristende og så gøy med pynting :)

    Nydelige roser du har laget!!!

    SvarSlett
  2. Sukkerpastaen fristet veldig til utprøving. Har en som fyller 4 år i sommer og hun har mange fantasier om hvordan kaken skal se ut. Tror sukkerpasta er tingen! Tusen takk! Lekker kake du har bakt forresten!

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Tusen takk for flotte oppskrifter! De må prøves.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails