mandag 30. mai 2011

Tutorial: Cakepops

Hei alle sammen ;-)

I dag skal jeg vise dere hvordan dere lager cakepops! ;-) Akkurat no så er det en liten pause i kortlagingen siden jeg er hjemme. Så nå er det baking som står på menyen.

Her ser du et bilde av mine under her.
Det aller første du må gjøre er å bake en kake eller som jeg gjorde, cupcakes. De skulle gentlig blitt servert, men de datt rett sammen når jeg tok de ut av ovnen, og krympa ned til ca. en cm. Derfor ombestemte jeg meg litt.
Neste trinn er å dele opp alle cupcakesene. Jeg puttet alle i en blender og kjørte i 30 sek. Deretter blander jeg det sammen med en blanding av vaniljekrem, melis, Philladelphia-ost, smør og hvit sjokolade. Dette skulle vært frostingen til cupcakesene.
Kna sammen og rull de så runde som du klarer.
Jeg bruker bambus-pinner som pinner. Tror de var beregnet til grilling. Uansett, dupp tuppen av pinnen i smeltet sjokolade og stikk de inn i pinnen.
Gjør dette med alle kulene dine og sett de i kjøleskapet i 1-2 timer.
Her har jeg satt opp det jeg trenger. Jeg dupper kulene i sjokolade og så videre i forskjellig pynt.
Slik endte mine kuler opp. Satt de i kjøleskapet i 1-2 timer før servering.
Håper du ble inspirert til å lage cakepops!

Klem fra Henrikke

10 kommentarer:

  1. Ser utrolig spennende ut og kan tenke meg at dette er skikkelig popolært:)) Må prøve dette ved neste anledning:)
    Takk for et flott tips:)
    Klem Lill

    SvarSlett
  2. tusen takk for en kjmepe fin ide ;) denne skal jeg legge i minnebokenb:)
    Lill

    SvarSlett
  3. Cakepops er godt!!! Ta en titt på denne cakepops-konkurransen: http://www.brodogkorn.no/konkurranser/cake-pops/
    Ellers har jeg lagt deg til i inspirasjonslista på bloggen min, og blitt følger av bloggen din. Tusen takk for inspirasjonen, og svar på e-posten min før i dag om hjertekortene :)

    SvarSlett
  4. mmm de så ikke noe særlig gode ut da:) Tror kanskje jeg må lage slike en gang:)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for bildeforklaringen! :) Deler du oppskriften med deg? - Både på muffins og frostingen :)
    Da hadde jeg blitt sååå glad! :)

    SvarSlett
  6. Dette så bare kjempe godt ut! nam nam!

    SvarSlett
  7. Så smart å bruke litt mislykka bakst til cakepops. Flotte ble de.

    SvarSlett
  8. Mmmm... dette så godt ut!!!!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails