tirsdag 16. august 2011

Tutorial: Feste blomster

God morgen ;-)

I det siste har jeg fått mange sprøsmål på hvordan jeg fester blomstrene mine. Som mange vet bruke jeg mange blomster på hver eneste kreasjon jeg lager. De aller fleste kjøper jeg på Wild Orchids Craft sin nettbutikk. Så i dag skal jeg vise dere hvordan det er jeg fester de, hvis jeg skal ha de etter størrelse og i en bue. Slik ser de ut:



For meg er det viktigste at jeg har blomster i de samme fargetonene og i mange forskjellige størrelser. Her ser du utvalge jeg hadde lagt frem denne gangen. Her er roser og knopper i forskjellige størrelser, i fargene rosa og hvit.


Det første jeg gjør er å velge ut de tre største blomstrene. Denne gangen lager jeg en symmetrisk krans, derfor har jeg den største rosen og to i den samme størrelsen.


Den første festes slik:


Ps: Snurr et par ekstra ganger rundt for å være sikker på at den sitter.


Den neste er litt vanskeligere. Det er fordi jeg vil ha stilken på den andre siden slik at jeg har noe å bygge videre på.





Håper du forstod den. Om du snur den skal den se slik ut nå.


Nå velger du den neste størrelsen av roser du har. Jeg har brukt annen hver av farger, rosa og hvitt.


Slik fester du de på:



Fortsett med så mange roser og størrelser du har.



Nå skal jeg gå videre på knoppene. De snurrer jeg bare en gang rundt og med stilken motsatt vei av de andre.


Slik gjør jeg med alle knoppene jeg har.


Når jeg har tatt så mange jeg vil, da klipper jeg vekk resten av stilkene.






Slik ble de seende ut. Håper du forstod hva jeg mente! Legg gjerne igjen en kommentar! ;-)
Klem fra Henrikke

26 kommentarer:

  1. Kjempeflott forklaring...
    Nydelig blomsterkrans.
    Klem fra kaia

    SvarSlett
  2. Kjempeflott blomsterkrans, tusen takk for at du er så snill å deler forklaringen med oss!!
    Klem Vivian

    SvarSlett
  3. Flott og lett forklart tutorial. Nydelig ble den blomsterranken også. Så nå gjenstår det å se o jeg får det til like bra som deg:)

    SvarSlett
  4. Wow så flott det ble! Må prøve meg på dette en dag :) Du er flink til å forklare.

    SvarSlett
  5. Virkelig nydelig! Takk for flott forklaring!

    Klem

    SvarSlett
  6. ahhh..så kjekkt å se! Flott forklaring :)

    SvarSlett
  7. Åh, det var jo akkurat dette jeg lurte på! Tusen takk for genial forklaring. Du er en knupp:o)

    SvarSlett
  8. Tusen takk for god forklaring, eg klurer alltid med blomster sammensettingen.

    SvarSlett
  9. Kjempetips, tusen takk skal du ha for at du deler

    SvarSlett
  10. Kjempeflott, og takk for at du deler

    SvarSlett
  11. Oj, dette var bare supert!! Flott blomsterkrans og enkel tutorial :) Takk for at du deler :)

    SvarSlett
  12. Super smart:o)
    Du er helt rå med alle blomstene dine.

    Klem Connie

    SvarSlett
  13. Smart!! Takk for forklaring. Så enkelt kan det gjøres, og så blir det så fint som det alltid er på dine kreasjoner... Må jo adoptere den metoden da =)

    SvarSlett
  14. Takk for super forklaring!

    Monica.Svindland@Yahoo.no

    SvarSlett
  15. Nice... Nikker anerkjennede på hodet, og tenker at dette må jeg prøve meg på :-)

    SvarSlett
  16. Lekker blomstekrans, og kjempegod forklaring:)

    SvarSlett
  17. Tusen takk for flott forklaring. ER litt gjerrig på blomstene selv, men syns det er utrulig fint med mye blomster på kortene.

    SvarSlett
  18. Tusen takk for godt tips og god forklaring. Ble en flott krans. Bruker selv blomster på kort så dette må jeg prøve. Håper jeg får det til:)

    Klem fra Hilde (hild@online.no)

    SvarSlett
  19. Kjempeflott forklaring♥. Dette må jeg prøve på. Takk for at du deler♥.

    Klem Marita♫♫

    SvarSlett
  20. Så vacker krans, måste testa, tack för beskrivningen //Anki

    SvarSlett
  21. Tusen takk for en flott tutorial! Strever alltid med å arrangere blomstene på kortene mine. Denne skal prøves ut.

    Tertit på scrapping.no

    SvarSlett
  22. Så flott tutorial og jeg som lurte på om jeg skulle klippe av stilkene på posene mine for å lette oppbevaringen. Men det skal jeg ikke gjøre nå etter å ha sett hvor fin denne kransen ble.

    SvarSlett
  23. Lekkert... Går den å bruke som hår-pynt også kanskje???.... :o)..
    Flott satt sammen.. Å det ser ut som en Blomster-dekoratørs arbeid.. :o9

    SvarSlett
  24. Veldig greit og flott forklart, nå har jeg litt mer å bygge på når jeg skal sette sammen blomster. Tusen takk, denne var virkelig nyttig :)

    Klem
    Gruttegratt fra Scrapping.no

    SvarSlett
  25. Takk, takk! Må prøve dette en dag!

    SvarSlett
  26. Tusen takk for den gode forklaringen :) Må prøve meg på dette en dag også må jeg visst kjøpe meg blomsterknopper :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails