onsdag 21. desember 2011

Luke 21: Tutorial - Fargelegge snømann

Fargelegge snømann t

I dagens luke vil jeg vise dere hvordan jeg fargelegger snø. Jeg bruker Distress Reinkers fra Ranger, Tim Holtz. Slik ser motivet mitt ut etter det har fått maling på seg. 


Først må du stemple opp stempelet ditt på akvarellpapir med vannfast stempelpute. 


Det første jeg gjør er å legge Black Shot på innsiden av snømannen min. Her skal det veldig lite maling til, og mye vann for å få det riktig. 


Fortsett å legg det rundt på områdene på innsiden. 


Her har jeg gått over alle områdene med Black Shot. Rett etterpå har jeg laget et tynt lag med Faded Jeans/Stormy Sky oppå Black Shot. Det gir litt mer dybde.


Etter å definert snømannen på innsiden går jeg videre til utsiden. Da får jeg fokuset over på å lage skygger rundt motivet mitt. Jeg gjør akkurat det samme som jeg har gjort på utsiden. 


Her har jeg lagt over blå-farge igjen. 


Andre siden. 


Her har jeg lagt skygge rundt hele motivet mitt både på utsiden og innsiden. 


Til slutt har bakken fått litt farge. Ekstra mye under fuglekassen for å få skygge-effekt der. 


Her er motivet mitt ferdig malt med skygger rundt hele snømannen og fuglekassen. 


Klem fra Henrikke

t

7 kommentarer:

  1. Så Flott det ble... Å ser virkelig ut som om han er laget av sne. med måten du har fargelagt på... Kjempeflott.. Var noen triks til meg ser jeg ja.. Er ikke noen kjempe på skyggelegging. Og tenker litt feil når jeg skal male med vannfarger...
    Flott tutorial! :o)

    God Jul Henrikke!! :o)

    SvarSlett
  2. have you painted the whole snowman yourself ? or have you just coloured it ?

    SvarSlett
  3. Så flink du er til å fargelegge - tar med meg noen tips om skyggelegging:-D

    SvarSlett
  4. Så fin snømann. :)
    Så flink du er å fargelegge.

    SvarSlett
  5. Nyydelig fargelegging, takk for tipsene. :)

    SvarSlett
  6. Hi..I really love this colouring,also the snowman image....could you please say which make the stamp is. Hope it is ok to ask?thank you so much.Lou :0)

    SvarSlett
  7. Cute snowman! Love your coloring techniques! Where did you get this snowman? He is really cute! Thanks for sharing!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails