søndag 16. juni 2013

Basketball Cake

My friends mom asked my if I could make tablecards for her sons confirmation. His favorite sport is basketball and so I offered to bake a cake shaped like a basketball. I made a dark truffle cake with four layers of chocolate. On the photo you can see the process from the double cake till it was covered with orange sugar paste. I colored some of it black to use on the side and as the marks on a basketball. I used a pizzawheel to cute of the paste. The sugar paste color is from Wilton.  I used a silicon mold to create the three letters NBA on the top of the cake.

Her er bilder av en kake jeg lagde til en konfirmant 2 ukers siden. Jeg har laget en fire-lags mørk trøffelkake. Til å dekke den har jeg brukt oransj sukkerpasta. Jeg farget litt av den svart med Wilton sin svarte marsipanfarge. Under kan du se bilder av kaken og prosessen. 

3 kommentarer:

  1. Kjempeflott kake du har laget :) snakke meg om gjennomført opplegg :)
    takk for inspirasjon

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails