søndag 22. desember 2013

Hexagonal box {Christmas gift}


When it comes to Christmas I rarely have to time to craft the Christmas gifts. Therefor I prepared Elin's gift for over 2 months ago. In that case I was sure it would be finished! I decided on making a hexagonal box. This box was made with hard cardboard and paper, so it's quite solid. It even survived the trip all the way to Oslo. I have decorated the box with paper from Pion Design's Christmas collection. As you can see in the inside of the box I've used the papers with the deers on. The box is made on free hand, so there is no tutorial. On the top I have cut out some christmas trees from Nellie Snellen, painted them white, covered them in glossy accent and added glitter on them. The stamps I have used are from the only stamp collection from Maja Design, Vintage Winter. Around the box I decorated with Seam Binding in the color Winter White and a little pearl bread from Panduro. On the top of the box I went a little overboard with the pearls and the liquid pearls. But it gives the illusion of snow around the trees.
***
Når vi endelig kommer til jul så har jeg sjeldent tid til å faktisk lage julekreasjoner. Derfor lagde jeg klar Elins lille julegave for over 2 månder siden, på den måten var jeg sikker på at jeg faktisk ble ferdig midt oppi alt eksamensstresset. Jeg har laget en sekskanted boks i papp og papir. Den klarte seg faktisk hele veien til Oslo oppi sekken min! Jeg har dekorert den med papir fra julekolleksjonen til Pion Design. På lokkert har jeg brukt en dies fra Nellie Snellen og stanset den ut i Tim Holtz Grungeboard. Etter og stanset dem ut malte jeg den hvit, dekte dem med glossy accent og så glitter. Stemplene jeg har brukt er fra Maja Design, Vintage Winter kolleksjonen. På lokket har jeg også brukt perler og liquid pearls til å lage snø. 
To fill the box I made some soft creamy caramels. I have used this recipe from Passion for Baking that you can find her
  • 2½ dl cream
  • 2½ dl milk
  • 1 dl corn syrup
  • 50 g butter
  • 250 g brown sugar
  • 470 g sugar
  • 1 teaspoon salt

2 kommentarer:

  1. Nydelig boks du har laget!
    Jeg ønsker deg en riktig fin julefeiring.
    Klem, Merete

    SvarSlett
  2. For en utrolig flott eske! Kjempefin gave!
    Ønsker deg en fortsatt fin jul!

    Klem, Veronica

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails