søndag 15. desember 2013

Stempelglede Design Team Call 2014 {Slider card}

When I heard that Stempelglede had posted a DT-call I just dropped everything I had and started to plan. It has been a dream for so long, and I only had to day/nights on getting it done, so it was just to get started straight away. I wanted to make something special so I decided to mask two of the stamps. Trust me, that was not easy. Such a mess and so many tries before I was really happy. You should have seen my desk, filled with post-it in green, pink, yellow and orange, ink, scissors, paper and so much more. The two stamps I've used are from Vintage Garden. I have stamped the bird in the middle, removed the details on the sides. Than stamped the flowers on both sides again. 
***
Da jeg først fikk vite fra Camilla at Stempelglede hadde en DT-call slapp jeg bokstavelig talt alt jeg hadde i henda. Det er noe jeg alltid har hatt lyst til å prøve på, så når jeg fant det ut hadde jeg bare to dag (og netter) på å bli ferdig før jeg skulle reise hjme. Jeg ville lage noe litt spesielt slik at stemplene virkelig fikk vist seg frem. Derfor bestemte jeg meg for å maskere sammen to av favorittstemplene mine. Du skulle sett pulten min! Det var ikke en lett jobb, fordi at stemplene har såpass mange detaljer. Pulten min var fylt av oransj, grønne, rosa og gule post-it-lapper. De to stemplene jeg har brukt er begge fra stempelplaten Vintage Garden. Jeg har først stemplet fuglen i midten, fjernet detaljene rundt fuglen og så stemplet blomstrene på begge siden igjen. Så her er det egentlig tre trykk. 
On the inside of my slider card I have stamp the stamp in the corner again, than paper-pierced a colored image of the same flower. 
***
På innsiden av kortet mitt har jeg stemplet stemplet i hjørnet igjen og så fargelagt det samme stemplet og limt det oppå igjen.
On the inside I have used the same papers and the same doily as the front page. The papers are all from Maja Design. The collections Vintage Spring Basic and Vintage Summer Basic. The little lace is bought from Bikuben and the pearls are from Kaiser Crafts. The flowers are from Wild Orchids Craft and the little bird house (that goes so well with the stamp) is from Prima. 
***
På innsiden har jeg brukt samme papir og doily som på forsiden. Papirene mine er fra Maja Design. Kolleksjonene jeg har brukt er Vintage Summer Basic og Vintage Spring Basic. Den lille blonden er kjøpt hos Bikuben og perlene er fra Kaiser Craft. Blomstrene er fra Wild Orchids Caft og det lille fuglehuset er fra Prima.

***
Gunhild also wanted me to add three other projects to show my style so here are some old creations that you might have seen before. 

Spinner-card with Whiff of Joy:

Blue Stempelglede-card:

Fairy dust card with Mo Manning:

3 kommentarer:

  1. Så vakker gaveeske!! Og helt genialt å maskere sammen de to flotte stemplene, det har jeg ikke sett før! Stilig med detaljen av stempelet inne i skuffen også.
    Masse lykke til i DT-call'et!
    Ønsker deg en herlig jul sammen med familien din!
    Klem, Camilla

    SvarSlett
  2. Tusen takk for et nydelig bidrag! Så utrolig flott å maskere sammen stemplene!
    Takk for at du vil være med, jeg tar kontakt med alle søkere når det ferdige designteamet er valgt ut.
    Klem fra Gunhild

    SvarSlett
  3. Nydelig!! Super maskering!! Leker Fargelegging!! Og ikke minst Nydelige Farger!! Nydelig!!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails