torsdag 2. januar 2014

The year 2013/Årskavalkade (Part 1)

The year is over and my phone is filled with pictures of half made cards, stamps colored in and memories from 2013. I decided to make you a collage from almost each month. Some of the months are even over represented with two collages. January was quiet, so let kick it of from February. Here is the first part: 
***
Året er allerede over og telefonen min er full av bilder av halvlagde kort, stempel som er farget inn, kursbilder, treff og andre minner fra 2013. Jeg har laget en iPhone kollage fra nesten hver eneste mnd. Januar og mars mangler, men til gjengjeld har jeg to i april og to i mai. Her kommer den første delen: 

In February I had my amazing friend Mina on a long weekend visit. We did some coloring and cardmaking on one of the days. Some new folders from Kaiser Craft was bought and I made some cards for Familieminner and KaBoks.
I februar hadde jeg besøk av Mina i hele 5 dager. Vi tok frem Copics-tusjene ene dagen og lagde kort. I tillegg kjøpte jeg noen nye stempelmapper og jeg lagde kort for Familieminner og KaBoks. 
In April I had to make two posts. The first collage is from the luxury scrap retreat in Geiranger. The whole weekend was spent with Elin and was so great. Also a picture of the card I made and the card/panels in progress. 
I april måtte jeg lage to bilder. Den første bilde er fra luksustreffet i Geiranger. Hele helgen med tilbragt med Elin og det var bare helt supert! Har også lagt med biler av kortet jeg lagde og et bilde før kortet ble ferdig. 
 The second post is different pictures from April. The first one is a picture of my first ever scrap injury that I got on my birthday. I dropped one of the Cuttlebug plates on my toes. Luckily nothing was broken, just brused. The second pic if my getting ready for my first distress ink class at Familieminner. Third: A card I made for a confirmation for Iremlin and finally my Copic chart all filled in. 
Den andre posten er forskjellige bilder fra april. Det første bildet er min første scrappeskade (yrkesskade, hehe). Den fikk jeg på bursdagen min etter at jeg mistet Cuttlebug-plate (A!) midt oppå tærne. Heldigvis var ingenting brukket, bare skikkelig blåmerke. Det andre bildet er kursmaterialet i forberedelse til Distress Ink-kurs hos Familieminner. Tredje bilder er et halvferdig bestillingskort til en konfirmant og sist men ikke minst, det ferdig utfylte Copics-kartet mitt. 
In May I was a guest artist at Copic Marker Norway and I made some questionable glitter chipboard birds for Anonyme Scrappere. I had three classes at Familieminner and generally so much to get done. 
I mai var jeg gjesteartist hos Copic Marker Norge og hadde to gjestebidrag der (Prinsessekortet under og Tilda med gjerdet). I tillegg lagde jeg noen tvilsomme chipboard glitterfugler for Anonyme Scrappere etter å ha brukt lang tid på en av DT-oppgavene der. Jeg hadde tre kurs hos Familieminner og det var kjempe gøy! 
I was asked to made three Christmas cards for the magazine Julehilsen. So hard to suddenly had to make Christmas cards in May! All the pictures to the left are progress shots of the cards and stamps used in the magazine. To the right are to pictures of my ink palette during my second Distress Ink class at Familieminner. 
I mai ble jeg også spurt om jeg kunne lage tre julekort til magasinet Julehilsen. Det var utrolig vanskelig å finne materialer og omstille alt fra sol og sommer til jul og vinter. Alle bildene til venstre viser de forskjellige julemotivene jeg brukte på julekortene. Til høyre ser du bilder av fargepalletten min og materiale til det andre Distressink-kurset jeg hadde hos Familieminner. 
In June I was at the third scrapping retreat in just six months with Scrapomania. I manage to finish to cards and color in little Tilda standing next to the tree. I also got to borrow cowboy Edwin and masked him together a Western background. Also some pictures of my beloved Copics. 
I juni var jeg på det tredje scrappetreffet på et halvår med Scrapomania. Jeg fikk laget ferdig to kort og fargelagt Tilda foran treet. I tillegg fikk jeg lånt cowboy Edwin og maskert han sammen med en western-bakgrunn. I tillegg måtte jeg legge til et bilde av mine elskede Copics. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails